Bekkenfysiotherapie

Veel vrouwen hebben in het dagelijks leven last van urineverlies en denken dat het erbij hoort na hun bevalling. Urineverlies hoort niet en kan vaak met bekkenfysiotherapie opgelost worden!

Voor mannen zijn problemen met plassen door bijvoorbeeld een prostaatoperatie of erectiestoornissen reden om naar een bekkenfysiotherapeut te gaan. Bekkenfysiotherapie bij mannen is erg effectief.

Daarnaast zien we ook het effect van bekkenfysiotherapie bij clienten met lage rugklachten en zelfs sporters, zoals hardlopers kunnen veel baat hebben bij bekkenfysiotherapie

Veelvoorkomende klachten

De volgende klachten zijn een reden om naar de bekkenfysiotherapeut te gaan: ontlastingsproblemen, obstipatie, ontlastingsverlies, darmproblemen, prikkelbare darm, voor en na een operatie in het bekkengebied, seksuele problemen, pijn bij het vrijen, klachten in het bekkengebied, (lage) rugklachten, billenpijn, buikpijn en (langdurige) klachten elders in het lichaam. Voor mannen komen daar nog prostaatklachten, plasproblemen, erectiestoornis en pijnklachten in scrotum bij. Bij vrouwen kunt u ook denken aan zwangerschapsklachten, bekkeninstabiliteit, urineverlies, vaginisme, verzakking en pijnklachten in de bekkenbodem.

Behandeling
De bekkenfysiotherapeut zal altijd discreet te werk gaan en starten met een uitgebreide intake. Soms is het nodig om inwendig te werken. Dat zal dan altijd goed uitgelegd worden, zodat u precies weet wat er gaat gebeuren. We gebruiken dan myofeedbackapparatuur en echografie om klachten duidelijk in kaart te brengen. Zo krijgt u een beter beeld van de klacht.

Loopt u met dit soort klachten rond? Neem dan nu contact met ons op!

Samenwerking

De bekkenfysiotherapeuten van FysioVandaag hebben regelmatig overleg met gynaecologen en urologen, waardoor er snel geschakeld kan worden. Zo blijven we ook op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen.

De andere fysiotherapeuten werken ook nauw samen met de bekkenfysiotherapeut. Aanhoudende klachten in bijvoorbeeld knie, enkel of schouder kunnen ook hun oorzaak vinden in het bekkengebied. Uw fysiotherapeut overlegt altijd eerst met u voordat een consult bij de bekkenfysiotherapeut gestart wordt.

Vergoeding

Bekkenfysiotherapie wordt door de meeste verzekeraars vergoed volgens de dekking van de algemene fysiotherapie.

vergoedingen